Agenda item toevoegen
Een agenda item is een type pagina die gekoppeld is aan het overzicht van agenda items. Dit betekent dat als je een agenda item aanmaakt én publiceert, deze pagina automatisch in het overzicht komt te staan.
Goed om te weten: de overzichtspagina (www.[naamschool].nl/activiteiten) bestaat al en hoeft niet aangemaakt te worden.
Agenda item toevoegen
Je maakt een agenda item aan op de volgende manier:
1. Log in in het CMS en ga naar de editor van de website.
2. Klik in het menu van de editor op Toevoegen (derde icoon). Er opent een lijstje met alle typen pagina's die je kunt toevoegen.
3. Selecteer 'Agenda item toevoegen'.
4. Er opent nu een editor venster. Hier vind je alle postinstellingen van de nieuws pagina die je aanmaakt.
5. Klik op het tabblad Inhoud. Vul de volgende informatie in:
- Titel: Hier vul je de naam van de activiteit in.
- Gepubliceerd: Als de toggle oranje is, dan is de pagina gepubliceerd en dan kunnen bezoekers de pagina vinden op de site. Als je de pagina niet publiceert, dan is deze alleen te bekijken in de editor als beheerder van de site.
- Categorie: Agenda items worden gecategoriseerd. Klik op het blauwe plusje om een categorie te koppelen. Je kunt een bestaande categorie kiezen uit het opzoeklijstje, maar je kunt ook een nieuwe categorie aanmaken door het veld Titel in te vullen.
- Startdatum: Vul hier de startdatum van de activiteit in. Deze is van belang voor de volgorde op de overzichtspagina.
- Einddatum: Optioneel kun je ook een einddatum invullen.
- Beschrijving en afbeelding (teaser): De teaser wordt op de overzichtspagina getoond. Het is een korte omschrijving van de activiteit met een afbeelding.
6. Klik vervolgens op Opslaan.